månadsarkiv: november 2012

Gäst

Jag och syster-yster begav oss till Filbonar arena för att träna lite imorse. Jag löste en träningsvecka för 200 kronor och får nu träna hela helgen om jag vill. Alternativet var 110 kr för idag och det känns dyrt. Så nu får jag helt enkelt se till att komma iväg, i alla fall en gång till.

Vi gick dit och hem, 40 min totalt med barnvagn. Sen lät vi småpluttarna leka i barnpassningen och vi körde 20 minuter crosstrainer följt av crossfit-inspirerade 8or. Tre övningar i åtta minuter, runt, runt. Sen tre nya i åtta minuter och så ytterligare en vända. Trötta och belåtna efter en timmes träning.

Alfons sover middag och vi ska fika. Ikväll kommer mamma och syster nummer två.

V 25/26

Det blev ett skoj och jobbigt pass även idag. Två låtar uppvärmning följt av en stege på totalt 17 minuter där vi varvade tempo och position samt motstånd. Första nivån var en min, andra nivån två min och så höll vi på upp till fem minuter. Varje nivå skulle vara precis så jobbigt att man bara klarade av den bestämda tiden. Mellan varje intervall vilade vi 30 sek. Efter detta block vilade vi 3 minuter innan vi fortsatta med annat smått och gott:)

20121128-081218.jpg

20121128-081229.jpg

Fyra veckor skiljer det på magen mellan bilderna. Jag ser ingen större skillnad, gör du?

Lite om mycket

Klockan ställd på 05.46. Spinningklassen står på schemat. Det blir ett improviserat pass med lite blandningar från alla tre jag har kört i höst. Eftersom jag hoppat in en hel del extra och då kört samma pass som det jag har på onsdagar känner jag att jag börjar ledsna. Variation är det bästa:)

Vi blev klara med c -uppsatsen idag och idag hämtade jag ut böcker på bibblan till nästa och nästnästa kurs. Lika bra att läsa in sig i god tid.

Från och med imorgon bitti är jag och A solo igen. M ska iväg på jobb och vi tänker åka söderut och där väntas namngivningscermoni för systerdottern. Ska bli roligt att träffa släkt.

Bra dag

Denna måndag blir bara bättre och bättre. Den började lite halvsegt med dålig sömn men kickade sedan igång med positivt svar på senaste tentan. Skönt att kunna lägga den på hyllan.

Fortsätter i väg till barnmorskan som bara har gott att säga. Hjärtljuden låter fina (130 slag/min), magen växer bra (SF 25), blodsockret perfekt (4,8), järnvärdet utan anmärkning (124), blodtryck, lågt och normalt (110/50) och vikten har ökat precis vad den borde och ligger på 60.

Som att detta inte var nog, ringer också våran handledare angående c-uppsatsen. Den var bra. Lite småsaker som ska fixas men den blir tillrådd, vilket innebär att vi får chans att examineras på den redan i januari. Härlig måndag!

Ikväll ska jag dessutom extraknäcka som cykelinstruktör igen. Klassen är full och jag är PEPP!

Kaffe+trött+kaffe

Någon kanske läste att Alfons var inne i ett sämre sömnsvep innan Mattias for och jag oroade mig lite för hur det skulle gå att vara helt själv. Det gick bra. Problemet började istället inatt (första natten men mannen hemma igen). M har sovit så sjukt tungt och snarkat så där lagom högt hela natten. En knuff i sidan och lite mindre snark, i låt säga, 2 sekunder. Jag skulle få sovmorgon idag men det kändes inte värt att ta ut den. Jag sover hellre länge efter en god natts sömn. Inte som idag, sova några timmar till för att ändå vakna trött och grinig.

Nu var det dock fler saker som påverkade min nattvila: Träning för sent på kvällen (jag blir så speedad), var inte trött när jag la mig (gick på klockan) och  sov 2 h på lunchen igår. Addera till detta snarkningar HELA NATTEN så har vi orsaken.

Nu sitter vi i soffan och sörplar kaffe. Faktiskt så gillar Alfons det men han får såklart inte dricka. Bara smaka, ibland. Känns lite dumt att göra en pigg kille piggare.

Middagsmaten

Kan bli något liknande på nyår! Så sjukt gott. Fläskfilé, potatisgratäng och sallad. Mitt recept på potatisgratäng är det bästa. Koka potatis mjuk i gräddmjölk med vitlök. Det blir obeskrivligt gott!!!

20121125-201142.jpg
Fläskfilen är fylld med tomat, feta och basilika. Ser inte lika gott ut som det var 🙂

Passet

Jag körde lite crossfitinspirerat idag.

Började med 20 minuter uppvärmning på crosstrainer. Tog ett förbestämt program ”performance”. Var lite lagom flåsigt för att komma igång.

Efter detta körde jag en 15 minuters lång AMRAP där följande ingick:

Front squat 20 kg hela vägen ner 10st. (knäböj med stång framför kroppen, vilande på bröstet)
Gravid burbee 10st(för mig innebar det en armhävning på tå sen ett steg fram med först ena benet sedan andra och armar i väder, inget hopp!!)
Rodd i planka 5 per arm (kettlebell 8 kg)
Swing 12 kg 10 st

Jag tog det ganska lugnt och hann fem hela varv.

Efter detta körde jag en liknande AMRAP fast på 10 minuter. Detta fanns med:

Armhävning och upp i sidplanka 15 sek på båda sidor (totalt tre armhävningar per set)
Omvänd armhävning i TRX 5 st
Tricepspress med kettlebell 8 kg 10st
Marklyft 20 kg 10st(lite väl lätt, men hade inget tyngre tillgängligt)
Militärpress (stång från bröst, rakt upp till utsträckt arm) 10 st 15 kg

This was it!