Passet

Jag körde lite crossfitinspirerat idag.

Började med 20 minuter uppvärmning på crosstrainer. Tog ett förbestämt program ”performance”. Var lite lagom flåsigt för att komma igång.

Efter detta körde jag en 15 minuters lång AMRAP där följande ingick:

Front squat 20 kg hela vägen ner 10st. (knäböj med stång framför kroppen, vilande på bröstet)
Gravid burbee 10st(för mig innebar det en armhävning på tå sen ett steg fram med först ena benet sedan andra och armar i väder, inget hopp!!)
Rodd i planka 5 per arm (kettlebell 8 kg)
Swing 12 kg 10 st

Jag tog det ganska lugnt och hann fem hela varv.

Efter detta körde jag en liknande AMRAP fast på 10 minuter. Detta fanns med:

Armhävning och upp i sidplanka 15 sek på båda sidor (totalt tre armhävningar per set)
Omvänd armhävning i TRX 5 st
Tricepspress med kettlebell 8 kg 10st
Marklyft 20 kg 10st(lite väl lätt, men hade inget tyngre tillgängligt)
Militärpress (stång från bröst, rakt upp till utsträckt arm) 10 st 15 kg

This was it!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *