månadsarkiv: augusti 2015

Cykelplaner

Imorgon har jag tagit ledigt och tänker cykla till Matfors, hitom Sundsvall. Min morbror bor där och jag tänker cykla ner, träffa dem, möta upp min familj och göra ikea på lördag. Det ska bli jätteskoj att förena nytta och nöje 🙂

Cykelturen är drygt 17 mil enligt Eniro.se. Jag skulle tro att jag landar på närmare 18-19 mil då det cyklas från hus till hus. Jag som är lite rutinerad på det här med långturer (cyklat ett antal, varav längsta turen till Borås) har planerat två stopp. Första stoppet är i Bräcke efter sju mil. Där borde jag rulla in runt lunchtid, äter något gott och cyklar sedan vidare till Fränsta ytterligare fem mil bort. Ny vila med fikapaus och sedan sista biten till slutdestination och Matfors.

På kvällen njuter jag av vuxentid med släkt och kanske något extra gott efter maten. På lördag laddar jag för en heldag på Ikea med två små!

image

Imorn är det tugga asfalt som gäller!!

Snorig

Jag vabade för Filippa i måndags och har själv dragit på mig snor. Det är inte någon allvarlig förkylning just nu men tillräckligt för att inte träna. Jag som drömde och hoppades om öppet spår cykelvasan på fredag har slutat hoppas.

Åreskutan

Vi drog iväg på en liten tur i helgen. Det blev Åre med familjen. Idag har vi åkt kabinbanan, vandrat, fikat och sedan badat på holidayclub  (där vi även bor en natt). Riktigt mysig dag och vår fyraåring imponerar stort med att gå själv i 2,5 h inklusive fika. Lillsyrran satt i ryggan 🙂

image

image

Imorn laddar jag och Alfons för gym innan hotellfrullen. A har nya gympaskor och ska gå på löpbandet 🙂

Enligt plan

Jag tränar enligt tidigare upplagd veckoplanering. 

Igår cyklade jag och en till cirka 4 mil. Idag simmade jag ca 50 min innan jobbet. Imorgon väntar 4 mil cykel innan jobbet.

image

Innan gårdagens cykeltur.

Impulser

Det blir nog inget Leksand. Jag blev istället otroligt sugen på cykelvasan. Det lär inte heller bli av men jag ska hoppas en stund till. Jag är väldigt impulsiv. Jag kommer på en idé, blir otroligt sugen, inser att det inte funkar, kommer på nått nytt.

Min träningsvecka :
Måndag: spinning 60 min
Tisdag: (transportcykling) löpning 3 km samt benstyrka.
Onsdag: ev cykel
Torsdag: simning
Fredag: cykling
Lördag: vet ej
Söndag: vet ej